Mobil oyunların her yaştan oyuncusu var!
- MAT ONLINE
- Sep 12, 2023
- 2 min read
MMA & DT Envanter Anketi Q3, 2022 verilerine göre belirli bir yaş aralığı olmaksızın her yaş grubu mobil oyun oynuyor. Türkiye genelinde yapılan bu ankette mobil oyuncuların demografik özellikleri ve davranış alışkanlıkları incelendiğinde yetişkinlerin %81’inin mobil oyun oynadığı sonucuna ulaşılıyor. Bu mobil oyuncuların cinsiyetler arası dağılımının %51'inin erkek, %49'unun kadın olduğu tespit ediliyor.
Türkiye’deki mobil oyuncuların yaş aralığının yüzdesel dağılımı ise;
%37’si 14-29 yaş arası
%44’ü 30-49 yaş arası
%19’u 50-65 yaş arası olacak şekilde dağılım gösteriyor.

Ankete katılan mobil oyuncuların oynama sıklığına bakıldığında %72’si her gün mobil oyun oynadıklarını belirtirken, %22’si haftada birkaç kez oynadığını belirtiyor.
Türkiye’deki mobil oyuncuların en sevdiği oyun türü %54 ile geçen sene olduğu gibi Puzzle / Trivia / Kelime oyunları olurken, Kart Oyunları %52 ile ikinci, Aksiyon / Macera oyunları ise %46 ile 3. sırada bulunuyor.
Tercih Edilen oyun türleri’nin dağılımı şu şekilde: Puzzle / Trivia / Kelime %54 Kart Oyunları %52 Aksiyon / Macera %46 Strateji %38 Spor / Yarış %31 Nişancı Oyunları %24 Sosyal %19 Rol Yapma Oyunları %13 Parti Oyunları %10.

Türkiye 2022'de mobilde; Subway Surfer, PUBG Mobile, Roblox, 101 Okey Plus, Words Of Wonders, Free Fire, Mobile Legends, Genshin Impact, Kafa Topu 2 ve benzeri oyunları tercih ederken PC ve konsollara baktığımızda; God Of War Ragnarok, Genshin Impact, PUBG, Lost Ark, VALORANT, LoL, CS: GO, Minecraft, Roblox, Call Of Duty öne çıkan oyunlar arasında yer alıyor.
Ankete katıların mobil oynama nedenleri ise şöyle sıralanıyor:
%65 Eğlenceli Olması
%59 Rahatlık Hissi / Stresi Azaltması
%43 Özgür Hissettirmesi
%36 İlerleme / Geliştirme / Yaratma Hissi
%33 Arkadaşlık
Genel olarak sonuçlara bakıldığında her gün oyun oynayan %72 oranında bir kitlenin olması ve bu kitlenin önemli bir bölümünün yetişkinlerden oluşması anketin çarpıcı sonuçlarından biri. Bir diğeri ise eğlence ve stres azaltıcı faktör olarak oyunların tercih edilmesi. Giderek değişen hayat koşulları, sahip olunan teknolojik cihazların gün geçtikçe gelişmesi, insanların eğlence, rahatlık hissi, özgürlük, geliştirme, arkadaşlık etme ihtiyaçlarının artması ile bu oranların zaman içinde artabileceğini öngörmek yanlış olmayacaktır.
Siz ne dersiniz?




Comments