top of page

Metaverse ile e-ticaretin yönü değişiyor!

Metaverse dünyasının anonsu ile birlikte, insanların sanal avatarlarıyla sosyalleşebileceği ve keşifler yapabileceği ön plana çıkarken, birçok şirketin bu sanal dünyada dükkan açıp satış yapabileceği de önemli bir fırsat olarak dikkat çekti. Şimdiden dev markaların yerini almaya başladığı bu evren tamamen kullanılmaya başlandığında, birçok e-ticaret markasının aktif olarak yer alacağı da aşikar. Metaverse evreninde markalar, kurdukları sanal mağazalar ile fiziksel şartların engeline takılmadan müşterilerine kişiselleştirilmiş deneyimler sunabilecek, ürün ve hizmetleri deneyimletebilecek, avatarlara özel sanal ürünler üretebilecekler.

ree

Metaverse ile e-ticaret dünyasının en büyük sorunlarından olan yüksek iade oranlarının azaltılması hedefleniyor. Kullanıcılar, artırılmış ve sanal gerçeklik ile kıyafetleri deneyebilir, ev dekorasyon ürünlerinin evlerinde nasıl görüneceğini görebilir, kozmetik ürünleri sanal bir deneme ile yüzlerine uygulayabilir, satın almadan önce ürünün kalitesi ve uygunluğuyla ilgili bilgileri kolayca edinebilir durumda olacak. Metaverse ile kullanıcılar statik ürün kataloglarına anında erişebilecek ve sanal dükkanları gezerek ürünleri deneyimleyebilecekler.

ree

Metaverse, mevcut e-ticaret uygulamalarını iyileştirme ve müşteriler için benzersiz deneyimler yaratma potansiyeline sahip. Gelecekte Metaverse ile e-ticarette şu gibi devrimler bizi bekliyor olacak:


Kişiselleştirilmiş deneyimler: e-Ticarette kişiselleştirme genellikle ürün tavsiyeleri veya kişiye özel indirim / kampanyalarla sınırlıdır. Metaverse dünyasında markalar, fiziksel dünyanın sınırları hakkında endişelenmeden müşterilerine hiper kişiselleştirilmiş deneyimler sunabilecek.


Azaltılmış iade oranları: İşletmeler, sanal deneyimler oluşturarak, çevrimiçi satın alınması zor olan ve genellikle ev mobilyası, kozmetik, ayakkabı veya hazır giyim gibi yüksek gelir oranlarına sahip ürünlerin iade oranlarını metaverse sayesinde azaltabilecek.


Artan karlılık: Araştırmalar, tüketicilerin 3 boyutlu olarak test edebildikleri ürünleri %40’a kadar daha fazla satın almaya istekli olduğunu gösteriyor. Metaverse’ün gelişmiş ürün görselleştirme özelliği ile tüketiciler daha bilinçli satın alma kararları verebilecek, bu da işletmeler için artan karlılıkları sağlayacak.


Müşterilerin daha iyi anlaşılması: Pazarlamada başarılı olmak için en önemli amaçlardan biri müşterileri anlamaktır. İşletmeler, müşterilerin ilgisini çekebilecek içerikler oluşturabilecek. Metaverse, markaların yeni ürünleri üretmeden test etmelerine olanak sağlayacak. Müşteriler sanal dünyada keşfettikleri ürünleri beğenirse, markalar da bu ürünleri geri bildirimlere göre üretebilecek.

 
 
 

Comments


GÜNCEL BİLGİLER İÇİN

Teşekkür ederiz !

    Barbaros Mah. Begonya Sok. Nida Kule Batı No:1/2 Ataşehir - ISTANBUL |  destek@matonline.com.tr  |  Tel. 216-606-0710

    © 2020 by MAT ONLINE TEKNOLOJİ A.Ş.

    bottom of page